Wielu właścicieli sklepów zdaje sobie sprawę, jak ważną rolę pełni odpowiednia ekspozycja produktów. Stąd też przedsiębiorcy starają się nie oszczędzać środków na odpowiednie wyposażenie sklepu, umożliwiające w profesjonalny sposób zaprezentowanie klientom posiadanych produkty i jednocześnie zachęcić ich do dokonywania zakupów. Czy jednak odpowiednia ekspozycja zapewnia osiągnięcie wyższej sprzedaży i wpływa na zwiększenie obrotów w firmie?
Stara zasada sprzedaży brzmi – czego klient nie zobaczy, tego nie kupi. Tym podstawowym założeniem kierują się więc właściciele sklepu, planując całą ekspozycję towaru. Musi ona przede wszystkim prezentować cały dostępny asortyment i jednocześnie spełniać wszelkie zasady dotyczące dobrego, estetycznego wyglądu. Do ekspozycji artykułów spożywczych zdecydowanie przydadzą się sklepowe półki. Jeśli chodzi o ubrania, to powinny znaleźć się na wieszakach, a do prezentacji zawieszek i akcesoriów przydadzą się stylowe i funkcjonalne panele sklepowe. Ważne jest, aby miejsce na którym znajdzie się towar wyglądało profesjonalnie. Produkty powinny ponadto posiadać widoczną dla klienta cenę oraz w przypadku artykułów spożywczych również przelicznik wagowy. Udowodniono również, że najbardziej na umysł klienta i chęć kupowania działają specjalne oznaczenia promocji. Warto w tym celu zaopatrzyć sklep w specjalne plakaty, tabliczki lub naklejki. Wprowadzenie takiego systemu zagwarantuje większe zainteresowanie klientów i z pewnością przyczyni się również do zwiększenia sprzedaży.