Jeśli pracujemy jako osoba odpowiedzialna za stan parku maszynowego przedsiębiorstwa, z pewnością mieliśmy wielokrotnie do czynienia z serwisowaniem wózków widłowych. Natomiast jako operatorzy z pewnością musieliśmy przejść specjalne szkolenie, które zawierało między innymi informacje o tym, jak należy o te pojazdy dbać. Zwłaszcza w przypadku wersji z silnikiem spalinowym jest to bardzo ważne. Dlatego też stworzyliśmy ten krótki poradnik, który zobrazuje nam, jak korzystać z wózka, regularnie sprawdzając czujnik temperatury płynu w chłodnicy, by zachować jego sprawność jak najdłużej.
Chyba najistotniejszą rzeczą jest dbanie o to, by pojazd zawsze miał odpowiedni poziom konkretnych cieczy. Można tutaj wymienić między innymi olej silnikowy, płyn hydrauliczny, wspomagający działanie sprzęgła bądź umożliwiający pracę wspomagania kierownicy. Bardzo ważny jest układ chłodzenia – przykładem chłodnica silnika Nissan TD17. Operatorzy tych pojazdów powinni wyposażyć się w niewielką bańkę z płynem chłodniczym. Cena jest na tyle niska, że możemy pozwolić sobie na umieszczenie takiego zapasu w każdej maszynie z osobna. W razie zbyt niskiego poziomu operator będzie mógł od razu uzupełnić brak.
Ważne jest regularne sprawdzanie wydajności między innymi pompy oleju. Robi się to poprzez kontrolę ciśnienia na rozgrzanym silniku i wolnych obrotach. Podobnie należy postępować z pompą hydrauliczną, a także pompą wody Wózki widłowe Toyota posiadają na tablicy rozdzielczej wskaźniki większości ciśnień, nie ma więc konieczności podłączania dodatkowych manometrów do króćców testowych. Należy więc korzystać z tej możliwości i co jakiś czas kontrolować, czy wskazania mieszczą się w normie.