Jak przygotować stanowiska pracownicze w biurze?

Przedsiębiorczość i gospodarka
przystan-informacji
Jak przygotować stanowiska pracownicze w biurze?
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Stworzenie zoptymalizowanej pod względem ergonomii i wydajności przestrzeni biurowej wymaga sporej wiedzy i odpowiednich przygotowań. Jeśli planujemy tzw. open office, czyli przestrzeń otwartą, niepodzieloną na mniejsze pomieszczenia, musimy szczególnie zadbać o odpowiednie zaplanowanie wszelkich instalacji. Nic nie psuje estetyki i ergonomii tak jak luźne, plączące się nieustannie kable. Bardzo ważną dla zdrowia i wydajności pracowników jest też kwestia oświetlenia oraz dobór foteli do wysokości biurek. 

Prowadzenie przewodów

Stanowiska komputerowe w biurze zazwyczaj wymagają nie tylko podłączenia do źródła energii elektrycznej, ale także wzajemnego połączenia w wewnętrzną sieć. O ile tego pierwszego nie wykonamy samodzielnie, ze względu na konieczność posiadania stosownych uprawnień, o tyle organizacja przewodów jednostek centralnych i wewnętrznej sieci informatycznej jest już zadaniem, którego możemy się podjąć. W odpowiednim zarządzaniu przewodami pomocne będą przeróżne prowadnice, opaski kablowe i zaciski. Kable nie powinny zwisać luźno pod biurkiem, unikajmy nieestetycznej plątaniny na podłodze. Możemy pokusić się też o wycięcie w blatach biurek specjalnych otworów. Jeśli wewnętrzna sieć komputerowa obejmuje kilka pomieszczeń, warto zastosować przepust kablowy w ścianie. Pozwoli on w estetyczny sposób wyprowadzić przewody z pomieszczenia, zabezpieczy je też przed uszkodzeniem. 

Oświetlenie 

Kwestia oświetlenia stanowisk pracy biurowej jest regulowana przepisami BHP. W celu prawidłowego oświetlenia biura możemy, a nawet powinniśmy zasięgnąć porady specjalisty. Nienaturalne, zbyt jaskrawe lub zbyt ciemne, rozproszone światło będzie wpływać bezpośrednio na skupienie i efektywność naszych pracowników. Już samo światło monitora potrafi być męczące, zwróćmy więc też uwagę na jakość wyświetlaczy. Pomocne w tym procesie będzie oświetlenie szynowe oraz osobne doświetlenie każdego stanowiska w postaci lampki biurkowej. Starajmy się też planować stanowiska w taki sposób, by miały one jak największy dostęp do światła dziennego.

Ergonomia wyposażenia

Przy wyborze wyposażenia naszego biura nie kierujmy się wyłącznie ceną. Najtańsze fotele biurowe i niskiej jakości biurka mogą przez swoją niewygodę skutecznie utrudniać pracę. Oczywiście, pracownik nie musi czuć się jak w domu, ale nie może też siedzieć przez kilka godzin dziennie na fotelu, który będzie uwierał i wymuszał niezdrową postawę. Przełoży się to negatywnie, podobnie jak w przypadku oświetlenia, na wydajność i jakość pracy. Zawsze starajmy się projektować stanowiska robocze w taki sposób, by były one przyjazne i komfortowe dla pracujących na nich ludzi.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
W co powinny być wyposażone magazyny?
W co powinny być wyposażone magazyny?
Rekomendowane
Gdzie kupić opony do maszyn budowlanych?
Gdzie kupić opony do maszyn budowlanych?
Maszyny budowlane, takie jak ładowarki, koparki, samochody dostawcze, walce, równiarki wymagają specjalnych opon. Zakres prac, które wykonują takie maszyny jest […]
Polecamy