Stworzenie sklepu internetowego nie jest trudne. Wystarczy przebrnąć przez kilka kroków i już możemy cieszyć się naszym nowym biznesem. Przyjrzyjmy się po kolei najważniejszym etapom
- Pomysł na sklep – Przed założeniem rynku warto zrobić przegląd co najlepiej się sprzedaje oraz przeanalizować co mogłoby się sprzedawać dobrze, gdyby było dostępne w ogólnej sprzedaży. W następnym kroku warto określić dla kogo sklep ma być przeznaczony. Czy głównym klientem mają być ludzie młodzi, czy wprost przeciwnie – starsi. Czy handel ma być lokalny, czy międzynarodowy. Gdy już określimy takie rzeczy, ostatnim krokiem jest wybór asortymentu.
- Działalność gospodarcza – najmniej przyjemny i najtrudniejszy element zakładania sklepu internetowego. Trzeba zarejestrować swoją działalność, uzyskać NIP i REGON, stworzyć firmowe konto, zgłosić się do ZUS i Urzędu Skarbowego itd.
- Wybór dostawców – Należy dogłębnie przeanalizować rynek w celu znalezienia odpowiednich dostawców do Twojego sklepu. Nie wolno się z tym spieszyć i brać pierwszego lepszego, gdyż może się to skończyć katastrofą. Warto też zwrócić uwagę na to, że najtańsze zazwyczaj nie jest najlepsze (choć zdarzają się wyjątki od tej reguły).
- Domena, hosting i oprogramowanie – ostatni etap zakładania sklepu. Warto przyjrzeć się rożnego rodzaju darmowym CMS jak np. osCommerce. Pozwoli on na założenie sklepu nawet osobom, które nie znają się zbytnio na informatyce. Jeśli chodzi zaś o hosting to trzeba przyjrzeć się nie tylko kosztom, ale także rozmiarowi serwera i limitowi transferu danych. Nikt nie chce, żeby w najlepszym okresie sprzedażowym strona nagle się wyłączyła. Nie warto też próbować darmowych hostingów. Są zbyt ograniczone. Ostatnim wyborem którego trzeba dokonać jest wybór domeny. Jest to trudna sprawa, gdyż większość dobrych, chwytliwych nazw jest już zajęta.
Jeśli zdecydujesz się na otworzenie sklepu internetowego, sprawdź ciekawa ofertę agencji interaktywnej z Poznania – Studio Kreacja.