Prowadzenie własnego biznesu gastronomicznego jest marzeniem wielu bardziej lub mniej profesjonalnych kucharzy. Jeżeli jesteś jednym z nich, rozważ wzięcie udziału w festiwalu food trucków. Jest to wydarzenie mające na celu promowanie ulicznego jedzenia oferowanego przez przyczepy gastronomiczne. Jednocześnie daje ono szerokie pole do popisu ambitnym kucharzom z różnych stron Polski. Do wzięcia udziału w festiwalu wystarczą więc umiejętności i tytułowy food truck. Aby jednak przyciągnąć klientów do skorzystania z naszych usług, wymagana jest reklama — uważa się, że stanowi ona połowę sukcesu. Dobry marketing pozwoli nam zaistnieć na festiwalu food trucków.
Przede wszystkim znaczenie ma wygląd wizualny przyczepy — to nasza wizytówka. Kwestia jej ewentualnego ozdobienia pozostaje w rękach naszej wyobraźni. Przy tworzeniu projektu warto jednak zawrzeć w nim prostą, ale chwytliwą nazwę. Odpowiednia kompozycja kolorów w połączeniu z przyciągającą uwagę nazwą na pewno zostanie w pamięci odwiedzających. Ważne jest też, aby zaistnieć w mediach społecznościowych — w tym celu można utworzyć stronę na Facebooku i promować się na różnych grupach, jednocześnie przedstawiając swoją ofertę i ciekawe promocje. Kluczowym elementem jest również przygotowanie posiłków na oczach klientów — z reguły przyczepy gastronomiczne z otwartymi oknami cieszą się znacznie większym zainteresowaniem.