Identyfikacja wizualna stała się niezwykle ważnym aspektem w szeroko pojętym marketingu. Konkurencja w wielu kategoriach działalności jest już bardzo duża, dlatego konieczne jest monitorowanie rynku i obserwowanie trendów, które dominują wśród kupujących. Dla efektywnej promocji towarów i usług bardzo korzystne są oryginalne techniki reklamowe, które pozwalają przyciągnąć uwagę nowych klientów.
Rozpoznawalność firmy można zwiększyć na różne sposoby. Jednym z nich są gadżety, które wyróżniają się nie tylko atrakcyjnym designem, ale też wysoką funkcjonalnością. W wielu kampaniach marketingowych doskonale sprawdzają się różne artykuły biurowe z logo, które wykorzystywane są podczas eventów branżowych lub oferowane są w formie upominku, dla podkreślenia wartości współpracy. W celach reklamowych projektowane są różnego rodzaju długopisy, kalendarze, pamięci przenośne i breloki.
Personalizacja realizowana na potrzeby skutecznej reklamy dotyczy także ubrań. Odzież reklamowa wykonywana jest w różnych fasonach i rozmiarach, dla kobiet oraz dla mężczyzn. Bardzo popularne są designerskie koszulki z nadrukiem – zwykle w widocznym miejscu umieszczany jest logotyp lub nazwa firmy. Projektowane są też różnego rodzaju bluzy, czapeczki oraz torby reklamowe. Takie ubrania można często zauważyć u przedstawicieli handlowych, doradców i konsultantów, a nawet kierowców i magazynierów. Odzież i dodatki z logo przygotowywane są także na potrzeby różnych akcji promocyjnych, w tym targów.