Klimatyzacja samochodowa lubi psuć się na wiele różnych sposobów. Często są one wynikiem zaniedbań, które wynikają z braku regularnego czyszczenia. W ten sposób może dojść do nieszczelności lub uszkodzenia poszczególnych elementów. Co najczęściej psuje się w klimatyzacji?
Bardzo często powodem awarii jest nieszczelność układu, która wpływa na ubytek czynnika chłodzącego. Może powodować to szybsze zużywanie się niektórych części, gdzie zagrożony jest np. elektromagnes kompresora klimatyzacji. W celu wykrycia nieszczelności często wspomaga się specjalnym barwnikiem, który wprowadzany jest do układu. Najczęściej robi się to wraz z czynnikiem chłodzącym, który w sposób naturalny ubywa w liczbie 10-15% rocznie. Ta swojego rodzaju „krew” klimatyzacji musi być regularnie uzupełniania, bo inaczej mogą pojawić się problemy ze sprężarką.
Chłodnica klimatyzacji umieszczona z przodu urządzenia jest wyjątkowo delikatna, szczególnie w nowych samochodach. Często narażona jest na uderzanie kamyków z drogi, dlatego lubi się uszkadzać. Inaczej nazywana skraplaczem stanowi wymiennik ciepła całego układu. Wskutek uszkodzenia powoduje wysokie ciśnienie w układzie, co oddziałuje m.in. na kompresor. Ma to wtedy istotny wpływ na pracę całej klimatyzacji.