Dioda elektroluminescencyjna, czyli LED znana była już w latach sześćdziesiątych XX wieku. Dopiero jednak w ostatnim czasie technologia ta zaczęła robić furorę. Duża żywotność diod, a także niewielkie zapotrzebowanie na energię oraz niskie koszty produkcji sprawiły, że ledy zaczęły być powszechnie stosowane zwłaszcza przez przemysł oświetleniowy. Okazuje się jednak, że po technologię tę coraz chętniej sięga również branża reklamowa, proponując swoim klientom nowoczesne wyświetlacze reklamowe i tablice.
Obecnie na rynku dostępnych jest wiele produktów różniących się między sobą ceną oraz stopniem zaawansowania technicznego. W zależności od dostępnego budżetu oraz potrzeb, wyświetlacze oraz tablice led mogą być niewielkie i monochromatyczne, bądź duże i wielokolorowe o wysokiej rozdzielczości. Najprostsze wyświetlacze mogą służyć do emitowania ruchomego tekstu oraz prostych grafik. Wyposażone w dołączoną klawiaturę są często wykorzystywane przez kantory, informując np. o aktualnych kursach walut. Wyświetlacze led są też często wykorzystywane do pokazywania temperatury powietrza panującej na zewnątrz. W związku z tym, że technologia led jest niezwykle elastyczna, umożliwia tworzenie zarówno niewielkich i prostych, jak i dużych i skomplikowanych wyświetlaczy. Te drugie są zwykle stosowane podczas dużych imprez masowych, takich jak mecze. Wyświetlacze led umieszczane wokół boisk sportowych pełnią rolę band reklamowych i umożliwiają wyświetlanie dowolnych treści reklamowych. W technologii tej wykonane są również nowoczesne tablice wyników sportowych, które umieszczane są w halach, na stadionach, czy nawet basenach. Dzięki możliwości podłączenia urządzeń do komputera ich obsługa jest niezwykle prosta i pozwalająca na wyświetlanie nawet skomplikowanych treści. Zalety technologii led sprawiają, że nowoczesne wyświetlacze reklamowe stają się coraz chętniej stosowane, wypierając powoli stare i często wysłużone banery, które już dawno przestały pełnić swoją funkcję reklamową.