Działalność sklepu internetowego należy opierać na wysokiej jakości reklamach. Reklama na sklepu internetowego musi ponadto wchodzić w skład całego planu marketingowego, będąc jego częścią i realizacją. Jest to możliwe jeśli działania na Facebooku oraz w innych mediach społecznościowych zostaną zaplanowane wcześniej i będą spójne. Spójność w marketingu jest bardzo ważnym elementem decydującym o tym, że odbiorcy mogą w pełni zrozumieć markę oraz szybko kojarzyć jej charakterystykę. W związku z czym reklama w Internecie to nie tylko szybkość i możliwość docierania do klientów lecz także doskonałe kanały dystrybucji treści.
Co więcej obsługa zamówień sklepów internetowych musi obejmować przede wszystkim ciągły kontakt z klientami. Klienci muszą czuć się usatysfakcjonowani z zakupów w poszczególnych sklepach internetowych. W ten sposób chętnie powrócą w celu wykonania ponownych zakupów. Zatem podczas prowadzenia sklepu internetowego należy zwracać uwagę na potrzeby klientów oraz ich oczekiwania. Wówczas można dopasować ofertę do potrzeb klienta. Duże znacznie ma także koszt i czas dostawy zakupów. Powinien być on jak najniższy i tym samym atrakcyjny.