Mimo że firma może posiadać najpiękniejszą stronę internetową na świecie, to nadal nie będzie przyciągała do siebie klientów. Dlaczego? Ponieważ witryna może być źle zaprojektowana i całkiem toporna, co od razu zniechęci internautów. Tak samo mogą oni zareagować, jeśli nie będą w stanie szybko znaleźć niezbędnych informacji. Jeśli więc dzieje się tak, że na stronę wchodzi spora liczba osób, ale mało z nich zostaje, to warto sprawdzić, co z interfejsem witryny jest nie tak, że odrzuca internautów.
Skutecznym sposobem na przetestowanie wszystkich funkcjonalności jest audyt UX. Pozwala on za pomocą reprezentatywnej grupy odbiorców zmierzyć ich zadowolenie z korzystania z serwisu i odnotować wszelkie tzw. „ściany”, na które trafiają i które ich zniechęcają. Na podstawie zebranych informacji można skutecznie usunąć problemy i zmodernizować stronę tak, by była zadowalająca dla odbiorców. Da się to zrobić bez nadmiernego modyfikowania jej wyglądu, co powinno uspokoić estetów.