Wraz ze wzrostem świadomości konsumentów, coraz więcej firm decyduje się na wdrożenie postawy zwanej społeczną odpowiedzialnością biznesu. Dotyczy to zwłaszcza kwestii takich jak etyczne postępowanie i zrównoważony rozwój, a także ochrona środowiska i poszanowanie praw zwierząt. Coraz więcej osób zwraca uwagę na składy oraz kraj pochodzenia produktów, a także metody, z jakich pomocą artykuły zostały wyprodukowane. Odpowiedzialne wybory na każdym etapie produkcji są więc dla marki niezwykle istotne, ponieważ mogą bezpośrednio przełożyć się na zainteresowanie wśród klientów. Innowacyjne metody mogą mieć z kolei realny wpływ na stan środowiska naturalnego, czego przykładem mogą być rozwiązania stosowane w branży kurierskiej.
Intensywny rozwój branży e-commerce przełożyła się na wzrost zainteresowania sprzedażą wysyłkową. Zainteresowaniem zaczęły cieszyć się zarówno dostawy kurierskie do domu, jak i niezwykle popularne paczkomaty. Warto przy tym wspomnieć, że tego typu systemy dostawy znacząco przyczyniają się do zmniejszenia ruchu na drogach, a co za tym idzie, emisji spalin do atmosfery. Kolejnym z trendów zasługujących na uwagę jest wykorzystywanie przez niektóre firmy kurierskie ekologicznych opakowań. Jak wskazuje poniższa strona https://be-media.com.pl/ekologiczne-opakowania-wielokrotnego-uzytku-inpost.html, są one wielokrotnego użytku, dzięki czemu nie trzeba wyrzucać ich do kosza po otwarciu paczki. Innowacyjny pomysł zakłada wykorzystanie wewnętrznej etykiety zwrotnej. Pudełko odnieść można będzie do paczkomatu, a stamtąd trafi ono z powrotem do e-sklepu, gdzie będzie można je wykorzystać do spakowania kolejnej przesyłki.