Prowadzenie firmy budowlanej uważane jest za jedno z najbardziej dochodowych przedsięwzięć. W dużej mierze wynika to z zapotrzebowania na tego typu usługi. Co zrobić, by rozpocząć działalność w branży budowlanej?
Założenie firmy budowlanej na pozór wydaje się bardzo proste – wystarczy odrobina chęci, umiejętności i odpowiednie zaplecze techniczne. Z całą pewnością jest w tym stwierdzeniu sporo racji, trzeba jednak pamiętać, że pierwszym krokiem jest dopełnienie niezbędnych formalności, czyli rejestracja podmiotu, wybór formy rozliczenia oraz zgłoszenie w ZUS. Można to załatwić podczas jednej wizyty w Urzędzie Gminy, bez konieczności odwiedzania poszczególnych instytucji. Warto pamiętać, że w przypadku firmy budowlanej nie trzeba ubiegać się o dodatkowe zezwolenia, koncesje ani wpisy do działalności regulowanej. Nieuniknione jest jednak prowadzenie księgowości – zadanie to najlepiej zlecić zewnętrznej jednostce oferującej tego typu usługi, alternatywą jest zatrudnienie księgowej na etacie lub samodzielne rozliczanie działalności firmy.
Równie istotne okazuje się zaplecze techniczne. W sklepach budowlanych znaleźć można bogaty wachlarz sprzętów i urządzeń budowlanych, nie oznacza to jednak konieczności kupowania wszystkich rozwiązań – wybór zależy przede wszystkim od profilu firmy oraz świadczonych przez daną jednostkę usług. Ważną kwestią są także możliwości finansowe. Podstawowym narzędziem jest dostosowany do potrzeb przedsiębiorstwa pojazd oraz funkcjonalne naczepy, umożliwiające bezpieczny transport sprzętu budowlanego, zakupionych materiałów oraz wywóz gruzu. W przeciwieństwie do przyczep, wspomniane urządzenia nie posiadają przedniej osi, a co za tym idzie, ich część spoczywa na innym pojeździe.
Chcąc zapewnić sprawne i bezpieczne wykonywanie prac budowanych z wykorzystaniem wspomnianych wcześniej naczep, warto pomyśleć o ciagnikach siodłowych, które sprawdzą się w każdych warunkach – także trudnych. Dostępne na rynku modele różnią się wielkością i funkcjonalnością, dzięki czemu znalezienie optymalnego rozwiązania nie powinno stanowić problemu. W zależności od możliwości finansowych firmy oraz indywidualnych preferencji właściciela, mogą to być rozwiązania nowe lub używane, należy jedna zadbać o ich odpowiedni stan techniczny i dokonywać regularnych przeglądów.