W dobie rewolucji cyfrowej ogromną popularność zyskały e-maile, jednak korespondencja papierowa wciąż odgrywa istotną rolę. Listy papierowe używane są szczególnie w komunikacji formalnej, biznesowej lub urzędowej, choć nie tylko. Wiele osób docenia więź z adresatem, jaką się w ten sposób pielęgnuje, wraz z właściwą tego typu wymianie poglądów i informacji dynamice. Coraz większą wagę przykładamy również do kwestii bezpieczeństwa. Współczesny rynek usług pocztowych oferuje w tej dziedzinie coraz więcej możliwości.
Kluczową sprawą jest oczywiście właściwe zaadresowanie listu lub paczki, aby dostawca nie miał żadnych wątpliwości co do osoby i miejsca zamieszkania adresata. Zdarzają się jednak sytuacje, gdy korespondencja może być szczególnie narażona na przechwycenie – zawiera cenne przedmioty lub informacje oraz może być w jakimś stopniu przydatna innej osobie, na przykład znajdującej się z nami w konflikcie. W tej sytuacji niezwykle pomocna jest koperta bezpieczna B5 posiadająca certyfikat jakości i wykonana z wytrzymałego materiału wysokiej klasy, na przykład folii polietylenowej o trzech warstwach. Funkcję zabezpieczającą pełni ponadto kod kreskowy i indywidualna numeracja. Komfort zapewnia również precyzyjny system zabezpieczenia koperty, który utrudnia jej otwarcie i uniemożliwia ponowne zamknięcie. Inaczej nazywane depozytowymi koperty pozwalają na komfortowe przesyłanie banknotów i cennych dokumentów.
Jak widać, jest to możliwe i może być w pełni bezpieczne. Dodatkowym zabezpieczeniem będzie naklejka gwarancyjna wykonana zazwyczaj z folii łamliwej, która przy próbie otwarcia ulega zniszczeniu. Daje to pewność, że otrzymana przez nas przesyłka nie była wcześniej przez nikogo otwierana. Co ważne, naklejki nie da się ponownie przykleić – jest produktem do użytku jednorazowego, a tym samym gwarantującym pełne bezpieczeństwo. Można ją stosować zarówno przy wysyłce pieniędzy, ważnych dokumentów, jak i wartościowych przedmiotów. Warto zatem pamiętać, że nadając istotną dla nas korespondencję, możemy gruntownie ją zabezpieczyć, ograniczając do minimum ryzyko otwarcia listu przez osobę niepowołaną.